De 5 bedste metoder til vægttab

Vægttab er en livstil

Vægttab er en livstil og en tidsrøver  – men nok med al den tid du bruger på at spise rigtigt og dyrke motion, det behøver ikke nødvendigvis at være et fuldtidsarbejde. Selvom der ikke er nok tid, penge eller motivation til at slå i fitnesscenteret hele dagen for at slanke dig og så skal hjem og tilberede et hjemmelavet måltid hver aften, vil du stadig kunne klare en del af de kalorier du kan smide hver dag med disse 5 enkle metoder.

træn dig slank

Her er mine 6 bud på et nemt vægttab

1. Multitask foran TV’et

Spar tid (og penge) ved at springe fitnesscenteret og træne hjemmefra. Træn med nogle frie vægte ved tv’et eller simpelthen lave mavebøjninger til dit yndlingshow.

2. Spis rester hele ugen lang

Kog en gang om søndagen og spis hvad du har forberedt gennem ugen. For eksempel kan du stege et kalkunbryst og forberede nok brun ris og grøntssager til hele ugen. På den måde må man kun tænke på mad en gang om ugen i stedet for 7 gange. Begrænsning af de forskellige fødevarer i din kostplan og spis dem med standardintervaller, som en gang om dagen eller en gang om ugen, kan give dig mulighed for at spise mindre, da du vil være mindre fristet til overspisning, hvis du bruger det regelmæssigt.

3. Forkort din shoppingtur

I stedet for at vandre op og ned ad gangene på en tom mave skal du spise før du går til supermarkedet, og når du er der, køb kun varerne på din liste. På denne måde træffer du bedre beslutninger, såsom hvilket mærke eller slags produkt der skal købes.

4. Køb færdiglavede sunde snack

Hvis du ikke er den mandler og æble skiver i din håndtaske, er du sandsynligvis på udkig efter en tilfredsstillende snack på restaurant, en hjørne butik eller 7-eleven senere på eftermiddagen. “Husk at hurtige snack ikke betyder usund mad” .

Eksempler på sunde snacks kan være hele eller halv kogte frugter og grøntsager. Hvis du ønsker at bruge mindre og ikke har noget imod at planlægge på forhånd, så lav dine personlige snackpakker i starten af ​​ugen.

5. Skær ned på fedtet

Vil du skære ned på kalorier, skal du forsøge helt at undgå smør, mel og andre umættede fedtsyrer. Steg  magert kød og grøntsager, sparer dig for en masser fedt og kalorier – ekstra jomfru olivenolie indeholder 120 kalorier og 14 g fedt pr.  At undgå olie eller smør betyder, at man ikke skal bruge tid på at grave en ekstra ingrediens ud af køleskabet. Plus, det kan være tidskrævende at vaske fedtede pander, efter at de har ramt vasken.

Prøv denne afsluttende kostplan

Tag 1% eller skummetmælk i modsætning til 2% eller fuldmælk; Tag fuldkornspasta, ris og brød i modsætning til hvide sorter; Læg mousserende vand i modsætning til sodavand i din vogn; Vælg hele frugter eller 100% juice over frugtsmagende drikkevarer; og i tilfælde af at du er tilbøjelig til at overvære lige fra pakken, skal du vælge de forudbestemte størrelser i stedet